Budite u toku i prijavite se na naš newsletter

Strategija razvoja

Autor: Turizam Info   |    Datum: 11.10.2011   |    Vrijeme: 17:16
Strategija razvoja turizma trebala bi reći kamo idemo do 2020. Trebaju li pojedina odredišta razvijati kongresni, zdravstveni ili neki drugi turizam.

Strategija je riječ koja u svom originalnom obliku doslovno znači vođenje vojske. Danas, kad netko upotrijebi tu riječ, uglavnom ne misli na vojni pohod, već na postupanje koje vodi određenom cilju. Kad se pak spomene strategija turizma, očekuje se od nje da promijeni one dijelove situacije na tržištu kojom smo nezadovoljni i često joj se pripisuje više moći nego što ona stvarno ima. S druge strane, razgovor o strategiji neki znaju dočekivati i ‘na nož’, opet, ne bez razloga jer do sad niti jedna nije uspjela zaživjeti u stvarnosti i potaknuti sektor ali i cijeli državni aparat, da se okupi oko zajedničkog cilja - razvoja turizma u određenom smjeru.

BEZ STRATEGIJE TEŠKO ĆEMO NAPRIJED
Jedno je sigurno, bez kvalitetne strategije hrvatski turizam teško može velikim koracima grabiti naprijed. Na temelju čega svi oni koji pokušavaju pokrenuti, na primjer, sektor medicinskog turizma, mogu tražiti izmjene nekih zakona ako ne postoji dokument u kojem piše da je za Hrvatsku medicinski turizam važan?

Strategija bi trebala definirati kako je medicinski turizam važan i u kojem dijelu te sukladno tome kako bi se trebao mijenjati zakon radi što bržeg uključenja medicinskog turizma u hrvatsku turističku ponudu, kako bi svi oni koji se njime bave od toga iskoristili najbolje.
Slično je i s mnoštvo drugih segmenata turizma, u kojima se entuzijasti često pitaju imaju li njihova nastojanja smisla kad naiđu na administrativne prepreke.

Naravno, sama strategija neće jednostavnom činjenicom da postoji riješiti probleme, ali postojanje kvalitetne strategije svakako je prvi, velik i značajan korak prema njihovu rješavanju. Zbog toga se u Hrvatskoj već dva puta pristupalo pisanju ovakvih dokumenata, iako na žalost, s ne baš velikim rezultatima.

Za većinu ljudi koji u turizmu rade puno je važnije pitanje što izrada strategije u praksi znači za njih - kako će njezino postojanje utjecati na njihov posao. Najkraće rečeno - ona bi im trebala pomoći, iako učinak možda neće vidjeti izravno.
Naravno, zahvaljujući strategiji, netko tko se bavi agroturizmom u Slavoniji znat će je li njegova djelatnost jedan od prioriteta u domaćem turizmu, ali to je zapravo manje bitno. Za tog je poduzetnika bitnije da u praksi osjeti je li njegova djelatnost važna - kroz jasnu pomoć od lokalne i regionalne vlasti, tako što će se zakon koji ga je do sad možda kočio - promijeniti, time što će mu se omogućiti pristup fondovima za regionalni razvoj i kohezijskom fondu Europske unije, pa će imati priliku doći do potrebnog novca da svoj posao dodatno unaprijedi.

Tekst u cijelosti možete pročitati u tiskanom časopisu Turizam info br. 46 za listopad/studeni 2011.

Tagovi: