Opremanje

Motorna vozila za turistička središta

Sve veći broj gradova i destinacija ograničava kretanje motornim vozilima kroz centre i turistička središta. Za kvalitetni razvoj turizma to je potpuno očekivani potez koji će u skorašnjoj budućnosti biti još aktualniji

Italcar

Ograničavanje pristupa motornim vozilima i nije uvijek dobrodošlo, pogotovo kada je potrebno na većim udaljenostima omogućiti pristup i slobodnu komunikaciju slabo pokretnim gostima, ili prevesti stvari.

U Italiji je postalo uobičajeno da se za takve potrebe koriste električna golf vozila, a jedan od je najvećih proizvođača upravo Italcar iz Torina koji je novom generacijom električnih vozila već opskrbio i nekoliko hotela u Hrvatskoj. O tome kakva je praksa talijanskih hotela s ograničavanjem kretanja motornim vozilima i prelazak na električna, razgovarali smo s Lucom Bernardijem, direktorom Italcara.

ZA HOTELE I APARTMANE
U proteklih desetak godina u na talijanskoj obali započela je zabrana prometa automobilima i motornim vozilima u zoni hotela, plaža i starih gradskih jezgri. Iako to nije bila nagla odluka i mnogi su gradovi u unutrašnjosti već imali slične zabrane, neki su hotelijeri ipak ostali zatečeni i nespremni u opsluživanju svojih gostiju.

– Sam prijevoz gostiju od mjesta parkinga njihovog automobila do hotela ili apartmana organizirali su bez vozila, no odmah se pokazao problem kod starijih i slabo pokretnih gostiju, kao i kod prijevoza veće količine osobne prtljage i stvari, posebice kod organizacije kongresa i evenata. Upravo prema upitu pojedinih hotela i turističkih destinacija koje imaju zabranu prometa u središtima, izradili smo novu generaciju električnih vozila većeg kapaciteta i s prostorom za prtljagu koja tako ima i do 8 sjedala i dolazi i s kutijom za stvari dimenzije 165 x 110 centimetara, navodi Luca Bernardi.

Za razliku od nekih postojećih modela koji isključivo mogu prometovati izvan prometnica (ne mogu se registrirati i ne smiju na javne prometnice), u Italcaru su razvili cijelu seriju električnih vozila koja se registriraju i za cestovni promet. Hotelijeri mogu s takvim voziima odvesti goste ne samo do njihovog automobila, već i do grada koji je primjerice udaljen i po nekoliko kilometara.

– U posljednje vrijeme imamo sve više upita za personalizirana električna vozila koja imaju specijalni prostor za sladoled ili kolače, odnosno izradili smo i modele za komunalnu policiju i komunalnu službu. Najnoviji projekt električnih autobusa uspješno je prihvaćen na talijanskim otocima kao i u Sloveniji, gdje je grad Piran u staru jezgru uveo prometovanje električnim autobusom, navodi Bernardi.

Obzirom na sve veću svjesnost važnosti očuvanja okoliša, ali i potrebu da vozila budu izuzetno tiha kako bi mogla prometovati u hotelima, kampovima i starim jezgrama, očekuje se još veći prelazak na novu generaciju električnih vozila, onih koja su namjenjena za homologaciju i mogućnost registracije i vožnje po javnim prometnicama, tako i za ona druga koja su za isključivu namjenu u ograničenom prostoru.

Zatvaranje pojedinih turističkih zona i starih gradskih jezgri za motorna vozila je nešto s čime se trebamo i mi u Hrvatskoj pomiriti ukoliko se ozbiljno želimo baviti turizmom a ujedno sačuvati resurse. Upravo su možda električna vozila – popularna golf kolica koja su dorađena potrebama hotelijera i turističkih djelatnika efikasno rješenje. Znajući pritom da imamo još i poticaje od države i do 70.000 Kn preostaje nam da i mi počenom aktivnije djelovati u cilju zaštite okoliša, ali i buke i postavljanja novih, viših standarda u turizmu. Zastupnik Italcara za Hrvatsku je Krk moto, gdje možete potražiti više informacija. www.krkmoto.hr

Tagovi: , , , , , , ,

Povezani članci