Opremanje

Jazz za doručak, chill house prije večere!

Glazba je u hotelu, restoranu, baru ili bilo kojem drugom turističkom objektu jednako važna kao i dizajn samog prostora, unutarnje uređenje ili pak ljubaznost osoblja, te joj je poželjno posvetiti jednaku pažnju kao i svakom drugom aspektu

I sami se ugodnije osjećate u ambijentu kojeg ispunjavaju zvuci glazbe, pogotovo kada je glazba “produžena ruka” cjelokupnog ambijenta lokala. Kažu da je glazba jedan od najsnažnijih poticaja, koji potiče stvaranje dopamina, dobrog neurotransmitera koji nas tjera da se osjećamo bolje.

Još su 1980-ih krenula istraživanja o utjecaju glazbe na potrošačke navike posjetitelja u trgovinama i prodajnim centrima. Posljednjih godina, istraživači su uspjeli glazbom čak “natjerati” goste da naruče određena jela s menija. Kako su to postigli?  Na ponuđenom jelovniku su se nalazila jela iz cijeloga svijeta, a puštajući primjerice određenu vrstu japanske glazbe, potaknuli su ispitanike da naruče upravo njihova jela.

Među stotinama istraživanja na temu glazbe u javnim prostorima restoraterima će biti posebno interesantno istraživanje koje je završeno 2017. godine, a koje je proveo švedski HUI research. Smatra ga se najvećim istraživanjem ikad provedenim na temu glazbe u hospitality sektoru: tijekom 20 tjedana u 16 restorana praćena su gotovo dva milijuna platnih transakcija.

Istraživanje je uspoređivalo efekte koje postiže tzv. brand fit glazba u odnosu na popularnu glazbu. Brand Fit Music je glazba koja odgovara brendu, primjerice lagani jazz u lounge baru hotela više kategorije. Baš kao što unutarnji dizajn, materijali korišteni u uređenju, te osvjetljenje mogu potaknuti određene osjećaje, tako i glazba utječe na način doživljavanja brenda.

Customer Fit Music je glazba koja odgovara ukusima gostiju. Što je različitija publika, to postaje teže definirati glazbu koja zadovoljava njihove glazbene ukuse. “Puštaju” se hitovi više žanrova, pa je nemoguće stvoriti prepoznatljiv stil, koji će brendirati objekt.

Dok su se dosadašnja istraživanja fokusirala isključivo na to kako glazba utječe na potrošnju i ponašanje gostiju, HUI Research je za polazište istraživanja uzeo glazbu i vrijednosti koje brend promiče, te njihov utjecaj na potrošnju.

Istraživanje je, između ostalog, dovelo do tri vrlo konkretna zaključka:

1) Glazba koja odražava uređenje interijera i koncept restorana (brand fit music) potiče prodaju, u usporedbi s glazbom koja je bila prilagođena gostima

2) Još bolje rezultate dalo je “puštanje” glazbe koja je kombinacija popularne glazbe (ali manje poznatih pjesama), ali koja se ipak uklapa u stil brenda

3) Glazba koja predstavlja dobar “brand fit” s restoranom evocira izuzetno dobre emocije kod gostiju

Pojam “dobra glazba” ne znači puštati samo najbolje hitove koji su u trendu, već je to glazba dobra za naš restoran ili hotel – pažljivo odmjerena, koja se nadovezuje na uređenje objekta i opći ugođaj o njemu. Baš kao što je ovo istraživanje i dokazalo: kvaliteta usluge, hrane i pića glavni su aduti u našoj ponudi, no pravilnim odabirom glazbe, dodatno ćemo ih istaknuti i čak i bolje prodati. Definitivno nešto čemu na početku dana vrijedi posvetiti desetak minuta i pripremiti playliste koje će odgovarati našem hotelu, restoranu ili beach baru.

Kako puštati glazbu?

Još uvijek u restoranima nailazimo na glazbu s CD-a ili MP3-ja, koju osoblje “vrti” ovisno o svojem raspoloženju. Loša strana toga je ponavljanje pjesama, koje sigurno smeta gostima. Neki restorani koriste internet radio ili YouTube, pa im je repertoar nešto širi i prilagođeniji, no često se u velikim gužvama zaboravi promijeniti tempo ili glasnoću.

Najnapredniji ugostitelji znaju da glazbom potiču prodaju, pa koriste servise za glazbu. Na tržištu ih ima više, mahom za osobnu upotrebu, dok za profesionalnu upotrebu u hotelima i restoranima dominira Partynet, instaliran u više od sto hotela, restorana i ugostiteljskih objekata u Hrvatskoj.

Koristeći predefinirane parametre prilagođava se i sam određuje tempo i volumen glazbe ovisno o dobu dana, vremenskoj prognozi i drugome, a s druge strane omogućuje i jednostavno upravljanje ukoliko korisnik želi sam mijenjati glazbu. Možda je vrijeme da se o glazbi započne razmišljati kao i o drugim elementima dizajna prostora – prepustimo to onima kojima je to posao, svakodnevni.

Tagovi: , , , , , ,

Povezani članci