Enogastro / Opremanje

Dizajn interijera – savjeti profesionalca

Poznata vam je situacija kad sami uređujete svoje objekte i to na kraju nikada ne ispadne kako ste zamislili. Pročitajte što o tome
kažu profesionalci

Babaloo slide

Dizajneri koji dobro i iskustveno poznaju turizam i ugostiteljstvo pravi su raritet. Alex Pilepić vlasnik Babaloo dizajn studija spojio je upravo ta dva životna poziva i ponudio nam je jedan drugi pogled na projektiranja i dizajna interijera u hotelima i restoranima

Razgovori s hotelijerima i restoraterima koji znaju potrajati do kasnih sati vrlo često završe pritužbama kako njihov posao u biti rijetki razumiju. S jedne strane treba zadovoljiti gosta da se osjeća ugodno i uživa u jelu i boravku, a s druge strane omogućiti personalu da bude produktivan i ekspeditivan. Sve to nikako nije lagan zadatak. Bez obzira kako dobro u restoranu večerali ili koliko se dobro u hotelu odmorili, ponekad se u opuštenoj atmosferi provuče priča vlasnika kako je on na kraju sve sam isprojektirao, birao pločice, namještaj, a na kraju i zidao i farbao.

Priznajem da mi je to razumljivo. Arhitekti i dizajneri interijera koji su radili kao konobari ili recepcioneri su rijetki ili ih uopće nema. Ipak su to dva potpuno različita životna poziva. Ukoliko dizajner interiera i ima neko ugostiteljsko iskustvo, to je vrlo često samo bio sezonski posao pomoćnog konobara ili barmena u noćnom lokalu, a koje se završilo već kod druge godine studiranja kada se sve više radilo na iscrtavanju u arhitektonskom uredu, što je i logično s obzirom da im je to budući životni poziv.

ISKUSTVO NA KRUZERU
Opatijski dizajner Alex Pilepić je prošao jedan drugi put. Nakon završene srednje škole u ratna vremena i kad još nije bilo interneta otisnuo se u tada malo poznate vode rada na kruzerima u Ameriku kako bi zaradio za školovanje za dizajnera interijera. Direktno u Miami. Ukrcaj na preveliki Royal Caribbean kao pomoćni konobar. Iskustvo je to radi kojeg jednog dana sve neprespavane noći i uloženi trud gledate s osmjehom.

Alex je prošao sve korake, od konobara do voditelja. Zahvaljujući ljubavi prema poslu i jasnom cilju brzo je napredovao i već s 21 godinom postao najmlađi voditelj restorana u kompaniji. Nastavak napredovanja bio je postepen, ali nikako jednostavan jer kompanije poput Royal Caribbean sustavno rade na edukaciji te možete napredovati jedino ukoliko ste posvećeni svom poslu i ujedno ste spremni puno učiti i redovno polagati stručne ispite u teoriji i praksi. Korak po korak u deset godina Alex postaje F&B manager cijelog kruzera te u slijedećih nekoliko godina svoje managersko iskustvo izoštrava i na drugim, još većim i zahtjevnijim brodovima kompanije.

Paralelno s napredovanjem na F&B polju ljubav prema dizajnu i interijeru koja ga je odvela u svijet jača i paralelno s poslom upisuje studij dizajna interijera. Nije bilo jednostavno pomiriti ova dva često različita svijeta no vremenom je i sama kompanija prepoznala potencijal i Alex dobiva premještaj u Startup New Build Tim gdje radi s 90 kolega koji su zaduženi za pregledavanje nacrta i sudjelovanje u doradama i izmjenama novog broda koji se gradio za kompaniju Royal Caribbean i to kapaciteta 3.900 putnika i 1.200 članova posade.

Upravo na ovakvom projektu spojilo se iskustvo više od 10 godina rada u restoranu, od konobara do F&B mangera koji upravlja sa 600 članova tima, i dizajnera interijera koji sve što čini zna da to radi kako bi se postigao još bolji ugođaj gosta i veća produktivnost i efikasnost personala. Radi svih ovih iskustava Alex nam se čini idealnim sugovornikom koji može sagledati jednu i drugu stranu izgradnje nekog novog hotela ili restorana ili same adaptacije postojećega, na način kako se to danas radi u poslovnom svijetu koji teži prije svega kvaliteti i produktivnosti.

– Znam kako je našim ugostiteljima i hotelijerima kad razgovaraju s arhitektima koji su projektirali fenomenalne kuće, ali nisu iskusili radni dan u kuhinji restorana, vešeraju hotela ili nisu na svojoj koži doživjeli nezadovoljnog gosta koji može i svima drugima pokvariti večer u restoranu. Dizajner hotela, restorana pa čak i manjeg bistroa mora živjeti ugostiteljstvo i turizam. Mi kao dizajneri smo u sredini jednog trokuta koji kao na igli balansira između ideje i želje vlasnika s jedne strane, udobnosti i opuštenosti gosta s druge strane i s treće strane budgeta koji definira kako će sve izgledati i još više koliko će gosti sutra biti spremni potrošiti, reći će Alex dok u svom studiu pokazuje najnovije vizualizacije za jednog francuskog klijenta hotelijera.

DEFINIRANJE BUDŽETA
U zapadnom svjetu uređenja interijera koji služe komercijalnoj upotrebi kao što su restorani i hoteli sve kreće od čarobne rečenice “Show me the Money”. Ne misli se ovdje direktno da pokažete koliko imate novaca već da definirate i skupinu klijenata koje želite privući. Kod nas u Hrvatskoj pa i u cijeloj regiji jasno definiranje budžeta od strane investitora prema projektantu i dizajneru još uvijek je tabu tema. Dizajner prije svega mora dobro proučiti vaše želje i ciljeve, ali isto tako mora znati i okvire u kojima treba tražiti rješenja.

Moderne tehnologije napravile su veliki pomak u dizajnu. Ne samo u tehnologijama izvedbe gdje novi materijali omogućavaju neke dosad nezamislive kompozicije po cijenama konkurentnijim od starih modela i načina, već i zahvljajući računalima. Uz pomoć 3D modeliranja i vizualizacija u mogućnosti smo vidjeti cijeli hotel s restoranom i svaki njegov dio iz bilo kojeg kuta gledanja. Zamislite samo koliko je jeftinije projektirati i dizajnirati nekoliko različitih rješenja i rasporeda stolova, stolica, ormara i kreveta u prostoru, te svako od rješenja zasebno pokazati vlasniku i investitoru, nego kad je gotovo a nismo zadovoljni rušiti i pomicati zidove, mjenjati pozicije rasvjete i prefarbati u neku drugu boju da bi se spasilo nešto što se više ne da spasiti.

Alex se najviše posvetio kombinaciji svoja dva životna poziva, projektiranju i uređenju barova, restorana i hotela. Nakon nekoliko objekata u Hrvatskoj jedan petozvjezdani njemački lanac hotela nedavno ga je angažirao za redizajn hotelske sobe s kojom se posebno ponosi. Ovdje se nije radilo o klasičnom natječaju ili najjeftinijoj ponudi, već su za dobivanje ovog posla prije svega odlučivale preporuke, dosadašnje iskustvo u hotelskoj struci kao i najnovoiji radovi u kojemu su Nijemci prepoznali stil kakvog i oni žele u svojem najnovijem hotelu. Trenutno je u Hrvatskoj u završnoj fazi nekoliko Alexovih projekata, među kojima se posebno ističe novi restoran u Rijeci, mali obiteljski hotel u Istri i sedam luksuzno opremljenih vila u srcu Istre.

Vratimo se na početak naše priče i na umornog vlasnika restorana koji na kraju dana traži sugovornika kojemu se može potužiti da ga zaista nitko ne razumije kad arhitektu objašnjava zašto raspored u kuhinji mora biti baš takav, i zašto mu stol za goste ne može biti točno tu gdje projektantu odgovara. Eeee, znam kako Vam je, znam, vjerujte mi, odgovara Alex prisjećajući se petnaest godina napornog rada. www.babaloo-design.com


5 savjeta za projektiranje ugostiteljskog objekta

U projektiranju ugostiteljskog djela ima puno pravila i još više sitnica na koje treba obratiti pažnju, no Alex ističe onih pet koje je primjetio da se u Hrvatskoj zaborave ili možda samo zanemare, a gostu su jako bitne kako bi se osjećao ugodno, bio spreman potrošiti više i vratiti se ponovno

1) Kvalitetna stolica u kojoj se gost cijelu večer osjeća ugodno i opušteno. Nemojte stolicu birati i kupovati nekoliko dana prije nego što otvorite restoran. Krenite na početku adaptacije u odabir menija i jela koji ćete služiti, kao i samoga stola i stolice na kojem će se jelo uživati.

2) Veliki okrugli stol za 8 do 10 osoba trebao bi biti obavezan inventar svakog ozbiljnijeg restorana. Nema ljepšeg i opuštenijeg događaja nego kad se društvo okupi za okruglim stolom, obitelj na rođendanu ili nekoj proslavi. Nabavite jedan ili dva takva stola, sklopiva s pripadajućim stolnjacima, a u prostoru restorana predvidite raspored za takav stol. Najčešće upravo takvi stolovi donesu najviše novaca u restoranu.

3) Dobro isplanirajte raspored sjedećih mjesta i izbjegnite neugodne pozicije blizu vrata ili toaleta. Provjerite i propuh jer hladan zrak pod nogama i negudna pozicija najprije će potjerati gosta iz restorana.

4) Rasvjeta je najveći prijatelj i neprijatelj ambijenta. Puno manjih rasvjetnih tjela, nekoliko usmjerenih i pokoji veći luster uz mogućnost da svakom rasvjetnom tijelu možete zasebno kontrolirati intenzitet, vrlo su često presudni u stvaranju atmosfere restorana, koja se i tijekom samo jednog dana možda treba mjenjati po nekoliko puta.

5) Ulazni prostor za goste je neophodan. Nemojte dopustiti da se gost direktno s ulaznih vratiju nađe među stolovima i da se u istom trenutku osjeća nelagodno dok ga cijeli restoran gleda, a on pogledom po restoranu traži mjesto gdje će se sjesti. Napravite predulaz u kojem gost može i sačekati i popiti piće dok se ne oslobodi stol, a da je pritom neprimjetan za druge goste restorana.

 


Dobar projekt uvijek je jeftinija opcija

Najveća zabluda na našim prostorima jest da je projektant skup bez obzira koliko ga jeftino platili. Dobar projektant kojemu se jasno da do znanja budžet s kojim raspolaže znati će gdje se treba u gradnji uštedjeti, a gdje iskazati kako bi se dobio što bolji objekt koji treba prije svega biti komercijalan i vratiti uloženi novac što prije, i nastaviti ga vraćati ga što duže. Dobar projektant je poput ugostitelja koji kada ide u nabavku namirnica zna prepoznati s čime se može zaigrati i uštedjeti, a s čime se treba iskazati da gost na kraju bude zadovoljan i da opet dođe.

www.babaloo-design.com

Tagovi: , , , , ,

Povezani članci