Opremanje

Božićna glazba može i mora, ali umjereno!

Neizostavan dio kreiranja blagdanske atmosfere je i glazba, jedan od osnovnih dijelova brenda svakog hospitality objekta, no kao i svemu drugome i odabiru božićne glazbe treba posvetiti pažnju kako se ne bi postigao kontraefekt kod gostiju

partynet

Čini se kako “blagdansko razdoblje” počinje svake godine sve ranije i ranije – ove smo godine prve blagdanski okićene izloge vidjeli već početkom studenog, otprilike u isto vrijeme kada su se i na televiziji već počele pojavljivati reklame za božićnu ponudu.

Većina potrošača (ujedno i naših gostiju) slaže se da je to prerano – tek mjesec dana kasnije, s početkom adventa zasjala je dugo pripremana gradska dekoracija i adventski štandovi, krenula su adventska događanja, pa je to vrijeme kada se i mi s našim hotelima, restoranima i ugostiteljskim objektima moramo priključiti u opći ugođaj.

Neizostavan dio kreiranja blagdanske atmosfere je i glazba, jedan od osnovnih dijelova brenda svakog hospitality objekta. I tijekom godine je izazov odabrati pravu glazbenu kulisu i pažljivo izbalansirati ritam, glasnoću i žanr glazbe koji će najbolje upotpuniti opći dojam u našim objektima, a izazov je još veći kada odlučimo krenuti s božićnim repertoarom, koji je daleko uži.

Par stvari koje morate znati
Sa sve ranijim početkom najave blagdana, znanstvenici su se počeli baviti istraživanjima o utjecaju (pre)ranih dekoracija i prigodne glazbe na naše goste i potrošače. Istina je da nas božićna glazba oraspoloži, no pokazalo se da može postići i suprotan efekt počnemo li je “servirati” prerano i previše.

Objašnjenje koje stoji iza toga je zapravo vrlo logično: kad prvi put čujemo neku pjesmu koja nam se svidi, poželjet ćemo je slušati ponovo, no nakon što je čujemo (pre)više puta, uživanje će naglo prerasti u iritaciju. Isti božićni repertoar svira u shopping centru, na ulici, na radiju, u kafiću, u restoranu i svugdje drugdje, pa nam tako iz Božića u Božić svaki put brže i brže dosadi.

Postoji i uvriježeno mišljenje da se božićnom glazbom pokušava manipulirati potrošačima – sve to skupa rezultira zasićenjem, te su znanstvenici stigli do brojke od 37% ispitanika koje božićna glazbena podloga zapravo iritira, te sada valja naći rješenje koje će se uklopiti u opći božićni dojam, ali ipak ostati neutralno.

Nekoliko sugestija potražili smo kod eksperata iz Partyneta, vodećeg hrvatskog servisa za glazbu u hospitality objektima:

• Božićnu glazbu ne puštajte prije prosinca. Već smo se složili da je sve prije prosinca prerano čak i za najveće obožavatelje blagdanskog štimunga. Početak obilježavanja adventa većini će biti će prihvatljivo vrijeme za postepeno uvođenje božićne glazbe.

• “Ublažite” božićnu glazbu vašom standardnom playlistom. Vašu “brand fit music” (glazbu koja odražava koncept vašeg objekta) nastavite koristiti i tijekom blagdana, te u nju uključite 30-40% božićne glazbe. Kako biste izbjegli ponavljanje, koristite repertoar od najmanje 500-600 pjesama.

• Odaberite božićnu glazbu koja odgovara vašem brendu. Iz božićnog repertoara izaberite žanrove glazbe koji se najbolje nadovezuju na vaš “brand fit music” i opću atmosferu u vašem objektu. To mogu biti instrumentali i lagani jazz ili pak suvremenije varijante popa i rocka.

partynet1PartyNet je idealno rješenje za reprodukciju glazbe u hotelima i ugostiteljskim objektima, uz koji je sa samo par klikova moguće odrediti optimalan udio Božićnih pjesama u repertoaru

Koristite neke servise za glazbu. Biranje žanrova i stilova, udjela božićne glazbe i repertoara ne mora biti zahtjevan posao ukoliko se odlučite za neki od servisa za glazbu, kao što je Partynet, koji omogućava da u nekoliko klikova odredite optimalnu selekciju glazbe i udio prigodnih pjesama.

Tagovi: , ,

Povezani članci