Hotelijerstvo

Benchmarking – usporedite se s drugima!

Benchmarking hrvatskog hotelijerstva projekt je koji je nedavno obilježio šestu godišnjicu. Do danas projektu se pridružilo 105 hrvatskih hotela. Alat je to koji hotelijerima omogućava da svoje rezultate poslovanja usporede s drugim hotelima, a samim time i unaprijede vlastito poslovanje

Hotel Benchmarking slide

Hoteli, kampovi, marine, hosteli, te lječilišta i specijalne bolnice mogu uspješnost svoga poslovanja mjeriti putem usporedbe s drugim istovjetnim turističkim objektima u destinaciji, ali i cijeloj Hrvatskoj priključe li se u projekt Benchmarking hrvatskog hotelijerstva. Benchmarking već više od pet godina pri opatijskom Fakultetu za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu prikuplja podatke o popunjenosti hotela, cijenama, prihodima po raspoloživoj sobi, te drugim ključnim turističkim pokazateljima – na jednom, centralnom mjestu.

ZA HOTELE SUDJELOVANJE BESPLATNO
Projektu Benchmarking hrvatskog hotelijerstva može se pridružiti svaki hotel, pri čemu je jedini preduvjet da posluju po USALI standardu. – govori nam prof.dr.sc. Sandra Janković, koja je uz prof.dr.sc. Zdenka Cerovića, voditeljica ovog projekta. USALI (Uniform System of Accounts for Lodging Industry) je  standard koji nalaže da se u hotelu prihodi i troškovi prate po profitnim i troškovnim odjeljenjima, jer je za Benchmarking vrlo bitno da se, primjerice, prihodi i troškovi smještaja odvoje od prihoda i troškova vezanih uz odjel hrane i pića, kao što su mini bar ili room service. USALI je danas u svijetu uobičajeni standard u hotelskoj industriji, a sve je prisutniji i u Hrvatskoj, te se procjenjuje da je 80 posto naših hotela već prešlo na USALI.

– Na samom početku, testnoj fazi Benchmarkinga rado se odazvalo sedam hrvatskih hotelskih poduzeća: Hoteli Baška, HUP Zagreb, rapski Imperial, Jadranka Hoteli s Malog Lošinja, rovinjska Maistra, Hoteli Makarska i opatijski Milenij Hoteli. Njihove povratne informacije poslužile su nam za usavršavanje sustava, u smislu informacija koje ćemo u budućnosti pratiti i obrađivati, ali i same platforme u koju se unose podaci. – pojasnila je prof.dr.sc. Janković. Velike hotelske kuće brže su se priključile, dok su manji hoteli u početku bili sumnjičavi prema ovom projektu, vjerojatno misleći da će konkurencija imati pristup podacima o njihovu poslovanju. No to nije istina, individualni podaci u sustavu ostaju tajni – ono što je drugim hotelijerima dostupno jesu prosječne vrijednosti uzorka s najmanje tri hotela s kojima su se odlučili uspoređivati. Dakle, tajnost podataka nije kompromitirana.

Hotel Benchmarking - graf prihod hotela

Još jedna zanimljivost Benchmarkinga jest da je sudjelovanje hotelijerima u potpunosti besplatno. Benchmarking se u svijetu primjenjuje već dugi niz godina, ali poduzetnici obično moraju platiti pristojbu za sudjelovanje u ovakvom projektu.

Za jednostavnost unosa podataka pobrinula se tvrtka IstraTech, koja na ovom projektu radi od njegovog početka. Odabir IstraTecha kao partnera na ovom projektu nimalo ne čudi, s obzirom da je riječ o vodećem hrvatskom proizvođaču softvera za hotelijerstvo, ugostiteljstvo i turizam općenito: – Kada smo krenuli u razmišljanje o ovom projektu, trebali smo partnera koji će odraditi informatičku stranu projekta. Bez razmišljanja smo se za potporu obratili IstraTechu, renomiranoj informatičkoj tvrtki koja ima veliko iskustvo s poslovanjem u hotelima i koju hrvatski hotelijeri dobro poznaju. IstraTech je prepoznao značaj ovog projekta i vrlo rado su ušli u njega kao partneri. Suradnja je vrlo uspješna, kako na razini ovog projekta, tako i na razini institucije – govori prof.dr.sc. Janković.

Hotel Benchmarking - graf iskoristenost kapaciteta

Tijekom prve godine rada ovog projekta, IstraTech je razvio nekoliko verzija softvera, ne bi li se pronašao onaj najfunkcionalniji. Vrlo brzo u praksu je stavljeno rješenje koje se koristi i danas – web portal, koji ne zahtijeva dodatnu instalaciju, niti posebne edukacije, već je za unos podataka hotelijerima potrebna samo veza na internet i svega dvadesetak minuta vremena: posao kojeg jednom mjesečno najčešće odrade djelatnici u računovodstvu ili kontrolingu hotela. Značajan broj hotela u Hrvatskoj koristi IstraTechov misH softverski paket za cjelovito poslovanje hotelskih i ugostiteljskih poduzeća, pa se korisnici misH-a mogu priključiti Benchmarkingu bez dodatnog unosa podataka, jer misH može taj unos “odraditi” automatski, iz postojećih izvještaja.

Benchmarkingu i njegovim mogućnostima ovdje nije kraj. Osim podataka koji se prate sada, a to su radna i puna iskorištenost kapaciteta, prosječna cijena sobe (ADR), prihod smještaja po raspoloživoj sobi (RevPAR), ukupan prihod po raspoloživoj sobi (TRevPAR) i prihod po noćenju, Benchmarkingom se mogu pratiti drugi podaci, poput efikasnosti određenog kanala prodaje i druge hotelijerima korisne informacije. Podatke se može unositi i na dnevnoj osnovi, ali se u praksi pokazalo da je mjesečni unos praktičnije rješenje. Nadalje, interes za priključivanjem projektu hotela iz drugih zemalja regije kao što su Crna Gora ili Srbija, također postoji, pa Benchmarking hotelijerstva svakako ima potencijala za rast. O tome se aktivno razmišlja, međutim trenutni prioritet je što bolja zastupljenost i kvaliteta podataka hotela na području Hrvatske.


MISH logo

misH – SOFTVER ZA UPRAVLJANJE TURISTIČKIM PODUZEĆIMA

Hoteli koji koriste misH hotelski softver mogu odabrati direktan unos podataka iz misH u sustav benchmarkinga, bez potrebe za dodatnim unosom podataka. Skraćenica misH stoji za Modularni informacijski sustav hotelijerstva i ugostiteljstva, najznačajniji proizvod pulskog IstraTecha. Riječ je o softverskom paketu za cjelovito poslovanje hotelskih i ugostiteljskih poduzeća, koji se sastoji od više “modula”, odnosno samostalnih programa. Svaki od misH-ovih modula namijenjen je određenom segmentu poslovanja poduzeća, pa na taj način hotelijeri i ugostitelji mogu odabrati samo one module koji im u poslovanju trebaju. misH je vrlo fleksibilno rješenje koje se može dodatno prilagoditi potrebama korisnika, pa su se upravo zbog toga mnogobrojni hrvatski hotelijeri i ugostitelji već opredijelili za misH.


 

Tagovi: , , , , , , , , , ,

Povezani članci