Budite u toku i prijavite se na naš newsletter

Reiselust zahvatio Nijemce

Autor: Turizam Info   |    Datum: 15.03.2012   |    Vrijeme: 11:51   |    Kategorija: Događaji
Opće ozračje - optimizam. To se može reći za ovogodišnju, 46. međunarodnu turističku burzu ITB, koja je prošli tjedan održana u Berlinu.

ITB je ove godine imao oko 10.700 izlagača iz 187 zemalja svijeta koji su ponovno došli pokazati što imaju od turističke ponude te privući njemačke goste. Njemačka je naime, prva turistička velesila u svijetu čiji građani ostvare najviše putovanja tijekom godine, a na odmor i putovanja potroše oko 61 milijardu eura. Svjetska recesija provlačila se na raspravama i na ovom ITB-u, međutim, osjetio se optimizam, barem što se tiče Njemačke koja i nadalje odolijeva udarima krize te čije gospodarstvo i dalje raste.

Njemački touroperatori objavili su kako im je buking dobar za Španjolsku, Tursku, ali i Hrvatsku, s time da se optimizam vraća i na tržište Tunisa koje se, nakon pada prošle godine zbog političkih previranja, ove godine ponovno vratilo na scenu. S druge strane, Grčka je u padu, a također i Egipat koji je ove godine bio zemlja partner ITB-a.

Reiselust ili želja za putovanjem je uzeo maha pa je tako njemačko udruženje turističkih agencija (DRV) objavilo kako se očekuje rast od 2 do 3 posto, nakon što je rani buking bio 6 posto bolji nego lani. Nijemci su se također vratili dalekim putovanjima, dijelom i zbog slabog dolara, a zanimljivo je da su se Nijemci okrenuli i vlastitoj zemlji, odnosno domaćim putovanjima koja po prvi put bilježe veći rast nego putovanja u inozemstvo.

Hrvatska bi pak ove godine mogla ponoviti prošlogodišnje turističke brojke što se njemačkog tržišta tiče, ali i do 3 posto povećati financijski učinak, smatra ministar turizma Veljko Ostojić, koji je u Berlinu pozvao njemačke investitore da ulažu u hrvatski turizam.
Inače, organizirani promet za Hrvatsku s njemačkog tržišta bilježi dvoznamenkasti rast rezervacija u odnosu na lani. Tako je, primjerice, TUI objavio kako im je trenutno buking za Hrvatsku za trećinu bolji nego lani. Bolji rani buking imaju svi njemački touroperatori koji u Hrvatsku dovode trećinu ukupnog broja njemačkih turista koji dolaze u našu zemlju.

No, bez obzira na ove dobre najave, kvalitetno ocijenjen nastup na sajmovima i optimističnu sliku koju uobičajeno prenose naši mediji, činjenica je da Hrvatska drži tek minimalnih 2,7 posto njemačkog tržišta. Hrvatsku se još uvijek teže nalazi u ponudama njemačkih agencija koje nastupaju na sajmu, koje naglašavaju kako njihovi gosti žele all inclusive, a toga u Hrvatskoj nema na razini koju nude Turska ili Grčka. Istina je da na tom tržištu imamo veliku šansu, ali nas Nijemci nažalost još uvijek ne vide kao kvalitetnu destinaciju i ne prepoznaju u dovoljnoj mjeri da bi ovih 2,7 posto tržišta u skoroj budućnosti postalo 27.

Ali za kraj i lijepe vijesti, promotivni film Oda radosti Hrvatske turističke zajednica dobio je na Međunarodnom festivalu turističkog filma Das goldene Stadttor nagradu za najbolji turistički promo film, dok je film Vukovar - za neka nova sjećanja... dobio drugu nagradu u kategoriji mjesta i općina.